Roky vyjednávat o zásadní akvizici, překonat řadu překážek a nakonec vše z vlastní vůle zrušit těsně před deadlinem, to se ve světě velkého byznysu zas tak často nestává. Když už, tak fúze s globálním dopadem ztroskotají na nesouhlasu nebo příliš přísných podmínkách příslušných antimonopolních úřadů. Že Boeing odpískal převzetí civilní výroby Embraeru, brazilské štiky, která se vyšvihla mezi leteckými výrobci na třetí místo, v situaci, kdy už souhlas od všech úřadů měl, je tedy velice netypické.
Punc porážky kroku potvrzenému o víkendu dává fakt, že koupí velké většiny civilní výroby Embraeru (za sumu 4,2 miliardy dolarů) se Boeing chtěl vyrovnat Airbusu, který v kategorii letadel pro kratší trasy posílil tím, že převzal výrobu dvou typů Bombardier Cseries a udělal z nich svou řadu Airbus A220. A slaví s ní úspěchy, i na českém trhu, kde je kupují ČSA, jejíž většinový majitel je přitom tradičním fandou Boeingů.
Co za tím stojí?
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru