Nekonečný výběr seriálů a filmů. Bez reklam, na všech zařízeních. Registrujte se na Netflix.com. Reklamní masáž poslechlo od začátku roku už 16 milionů lidí. To je dvakrát více, než manažeři Netflixu − už tak optimističtí − původně čekali. Důvod je předvídatelný: globální pandemie koronaviru, která donutila lidi sedět doma a sledovat seriály z nevyčerpatelné zásoby nejúspěšnější globální on-line videotéky. Protože ve většině zemí se lidé začali omezovat až během března, je nárůst předplatitelů až na současných 183 milionů o to impozantnější. Růst je tak rychlý, že firma musela varovat před změnou, kterou přinese uvolnění karanténních opatření a postupný návrat k normálu. Tím pro ni výjimečná sezona skončí.

Investorům ale už dosavadní nárůst platících zákazníků stačí k euforii a akcie Netflixu jsou tak jedny z mála, které nespláchl epidemický burzovní výprodej. Analytici jako na běžícím pásu vylepšují hodnocení titulu s označením NFLX a i tak jejich odhady často jen dohánějí už dosažený kurz.

Opačné starosti má tradiční pilíř zábavního průmyslu Disney. Jeho akcie od začátku roku přišly o třicet procent hodnoty především proto, že velkou část byznysu dělá ve světě, kde je fyzický kontakt nezbytností. Pro podporu v nezaměstnanosti si tak muselo zamířit na 100 tisíc lidí, kteří pro Disneyho pracovali v zábavních parcích či hotelích. Včetně těch, kteří se s dětmi objímali v kostýmu myšáka Mickeyho. Naproti tomu Netflix musel urychleně přijmout na dva tisíce zaměstnanců, aby příliv nových zákazníků vůbec zvládal.

Protisměrné trendy zařídily, aby se protnuly křivky znázorňující tržní hodnotu firem. I Disney investoval do on-line distribuce obsahu a v produkci pořadů je silný dlouhodobě, na Netflix to však nestačí. Relativně mladé firmě, která ještě před deseti lety vydělávala tím, že předplatitelům posílala poštou DVD, nyní burza přisuzuje hodnotu 190 miliard dolarů. Trůn krále zábavního průmyslu má nového majitele.