Boj s epidemií koronaviru tvrdě dopadá na firmy a živnostníky. Zasažené státy přijímají tvrdá opatření a počítají, jak velký dopad bude mít mimořádný stav na jejich ekonomiky. Současná situace však podle představitelů tuzemského byznysu přináší i řadu inovací a možností. „Je třeba, aby firmy nepropadaly panice pod vlivem negativních zpráv a soustředily se na to, co je nyní v jejich byznysu podstatné. Chceme vnést do společností trochu optimismu a ukázat jim, že současná situace je i příležitost,“ prohlásil spoluzakladatel poradenské společnosti Unicorn Attack Vít Šubert na internetové debatě The Anti-Panic Conference.

Videopřenos probíhal ve čtvrtek mezi 14. a 16. hodinou. Lidé si ho mohou bezplatně zpětně pustit na webu iHNed.cz, na stránkách samotné akce Antipanic.live nebo na Facebooku.

Na internetové konferenci vystoupilo celkem dvanáct osobností českého byznysu, na jejichž krátké přednášky následně reagovala stovka vybraných zástupců českých podniků.

On-line diskusní sektání zorganizovala Unicorn Attack ve spolupráci s auditorskou společností Deloitte a známým choreografem Yemim A. D., který vede produkční společnost JAD Productions. Yemi patří k těm, kteří na současnou situaci dokázali rychle zareagovat. „Přesunuli jsme naší Taneční akademii do on-line prostředí,“ popisuje Yemi. Jindy zcela zaplněné kurzy zpřístupnil zdarma.

Právě přesun činnosti do on-line prostředí, je pro řadu firem cestou, jak fungovat i za přísných omezení. „Je to unikátní a neopakovatelná doba. Až skončí, tak to bude doba před Covidem a po Covidu. A ta doba vygenerovala spoustu pozitivních příkladů,“ šéfka českého Googlu Taťána le Moigne.

Za pozitivní příklad současné krize označili diskutující vznik platformy Spojujeme Česko, která propojila vývojáře z ČVUT a Sigmy Lutín při výrobě ochranné polomasky pro zdravotníky. „Až se situace vrátí do normálu, nerad bych se vracel do světa, ze kterého jsme vyšli. Bylo by skvělé, kdybychom se inspirovali současným stavem a využili inovace,“ řekl šéf České spořitelny Tomáš Salomon.

V průběhu konferenci odpovídali zástupci stovky firem na otázky týkajících se očekávaných dopadů koronaviru na českou ekonomiku. Celkem 56 procent se jich obává, že malé a střední podniky nevydrží současná omezení déle, než do konce května. Dvě třetiny oslovených také uvedly, že ze strany státu, je nejdůležitější podpora zaměstnanosti a pracovních míst. Firmy podle osobností českého byznysu nesmí zapomínat na zaměstnance. Pokud by o ně teď přišly, mohla by to pro ně být jedna z největších ztrát současné krizové situace.

K on-line konferenci se připojila také bývalá americká ministryně zahraničí, česká rodačka Madeleine Albrightová. Připomněla, že epidemie se týká celého světa a proto je třeba hledat společná řešení. „Musíme také dělat vše proto, aby byla i za mimořádné situace, zachována demokracie. To, co bylo v Česku vytvořeno po roce 1989, si zaslouží zachovat. Musíme být velmi opatrní a nenechat se svést tím, že několik lidí samo vytvoří pravidla. Ta musí vznikat společně v kooperaci s dalšími složkami, jako je soukromý sektor či občanská společnost. Velmi mě v tomto ohledu znepokojuje situace v Maďarsku,“ uvedla.

Související

Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru