Elektrické vozy nemohou být a nebudou zcela tiché. Jaké vydávají nebo budou vydávat zvuky? Varovné zvuky zvané též AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), kterými musí jinak tiché elektromobily povinně upozorňovat na svoji přítomnost chodce, mohou podle představitelů automobilek sloužit i jako jejich jakýsi akustický podpis, mají jednoznačně identifikovat značku. Ukázky představují jak.

Takto bude znít například chystaný elektrický Volkswagen ID.3, který se podle automobilky má stát jedním z prvních masově rozšířených elektroaut. Zajímavé je, jak vysokofrekvenční zvuky s rostoucí rychlostí ustupují do pozadí.

U BMW podobný typ zvuku naopak s rostoucí rychlostí na frekvenci, výšce převažujícího tónu, přidává. 

A posledním příkladem varovného zvuku je nová generace městského Fiatu 500, která se bude prodávat jen jako čistý elektromobil. Fiat přistoupil ke zvuku zcela jinak, onen futuristický bzukot v něm sice také najdete, ale je doplněn o veselou melodii Nina Roty z filmu Amarcord, který natočil Federico Fellini.

Zatímco v případě varovných zvuků musí návrháři splnit požadavky evropských, ale i amerických nebo japonských předpisů, v případě zvuků, které mají nahradit zvuk vytočeného motoru a na palubu přinést emoce, je situace jiná. Vývojáři mají volné pole působnosti.

BMW se spojilo s Hansem Zimmerem a pro svůj nejnovější elektrický koncept sedanu i4 (na trhu bude příští rok) připravilo hned dva trochu odlišné zvuky. První používá auto v normálním režimu nazvaném Core, jenž je určen k běžné jízdě. Ukázka začíná jakýmsi éterickým zpěvem, který doprovází stisknutí startovacího tlačítka, a pokračuje zvukem "motoru". Využívají se v něm rovněž prvky varovného zvuku. 

Ve sportovním módu je zvuk intenzivnější a posádku více obklopuje. Zajímavé je, že na rozdíl od běžného motoru, kde s otáčkami zvuk spíše nabývá na výšce, frekvenci, tento sportovní zvuk je naopak s rostoucí rychlostí hlubší.