Finanční skupině Home Credit, která poskytuje v řadě zemí světa spotřebitelské půjčky, stoupl loni zisk před zdaněním o 30 procent na 613 milionů eur. V přepočtu podle průměrného kurzu ČNB za loňský rok je to 15,736 miliardy korun. Výsledky v úterý oznámil mluvčí Home Creditu Milan Tománek, výši čistého zisku neuvedl. Skupině stoupl o desetinu objem poskytnutých úvěrů a o 14 procent čistý úrokový výnos. Podle Tománka Home Credit poskytl loni každou vteřinu jeden úvěr.

Tahounem výkonu Home Creditu byla loni střední Evropa, Rusko a Kazachstán. Jižní a jihovýchodní Asie zaznamenala nejvyšší růst úvěrů. Přispěla k tomu digitalizace prodeje v kamenných obchodech a nárůst on-line prodejů. Skupina také zaznamenala ve své mobilní aplikaci nárůst uživatelů o 60 procent na 70 milionů lidí. Digitální tržiště Market Place, které nabízí spotřební zboží, firma zavedla po Číně a Rusku v dalších zemích. V Číně stoupl počet každodenních uživatelů o 40 procent.

Home Credit loni financoval 32,8 milionu nákupů zboží a hotovostních úvěrů. Objem poskytnutých úvěrů stoupl o 11 procent na 21,4 miliardy eur. Čistý úrokový výnos vzrostl o 14 procent. Podíl nesplácených úvěrů podle Tománka citelně klesl a na konci roku 2019 činil 5,6 procenta.

Provozní výnosy loni dosáhly 4,2 miliardy eur a růst výrazně předstihl provozní náklady. Ke konci loňského roku disponovala skupina kapitálem 2,9 miliardy eur.

Home Credit, který poskytuje v řadě zemí světa spotřebitelské půjčky, byl založen v Česku a sídlí v Nizozemsku. Jeho většinovým vlastníkem je skupina PPF českého miliardáře Petra Kellnera.