Německé automobilové skupině Volkswagen klesl v únoru celosvětový odbyt meziročně o 24,6 procenta na 546 300 vozů. Na nejdůležitějším trhu v Číně se pak snížil o 74 procent na 60 900. Firma, která doplácí na krizi kolem koronaviru a na slábnoucí světovou ekonomiku, to uvedla v pátek ve Wolfsburgu. Dceřiná společnost Škoda Auto prodala 73 500 vozů, což je pokles o 19,1 procenta.

Už v lednu klesl koncernu Volkswagen ve světě odbyt o pět procent. I tehdy byl důvodem zejména více než desetiprocentní propad v Číně. Škoda Auto v lednu dodala zákazníkům 87 200 aut, což bylo o 15 procent méně než loni v lednu.

Skupina očekává, že situace se brzy částečně stabilizuje, a únor označila za "koronavirový měsíc".

Kromě Číny šel odbyt dolů v celé Asii i v oblasti Pacifiku - v tomto regionu klesl o 10,6 procenta. V západní Evropě se pak odbyt snížil o 3,5 procenta. Nárůst poptávky vykázal koncern v Severní Americe (plus 8,4 procenta) a v Jižní Americe (plus 13,9 procenta).

V meziměsíčním srovnání s už tak dost slabým lednem je pokles rovněž patrný. Globálně činí minus 13,9 procenta, v Číně včetně Hongkongu minus 35 procent.

Nejhorší výsledek v únoru vykázala kmenová značka VW. Jejích vozů se v únoru prodalo meziročně o 32,1 procenta méně, celkem 270 100. Nárůst o jedno procento ale registruje španělská dceřiná značka Seat, která prodala 44 900 vozů.

 

Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru