Celkový prodej automobilů v Číně se v lednu meziročně snížil o 18,7 procenta na 1,93 milionu vozů. Oznámil to ve středu svaz výrobců automobilů (CAAM). Zpřesnil tak svůj odhad z poloviny února, který předpokládal pokles o 18 procent. Svaz také upozornil, že v únoru bude propad mnohem výraznější v důsledku epidemie nového typu koronaviru. Čína je důležitým trhem i pro českou automobilku Škoda.

Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) už minulý týden oznámil, že prodej osobních aut se v Číně v první polovině února v důsledku epidemie koronaviru meziročně propadl o 92 procent.

V lednu podle údajů CAAM prodej osobních aut meziročně klesl o 20,6 procenta na 1,61 milionu vozů. Středeční údaje svazu rovněž ukázaly, že výroba osobních aut v Číně se v lednu meziročně snížila o 28 procent na 1,44 milionu vozů, podotýká list China Daily na svých internetových stránkách.

Epidemie koronaviru prohlubuje útlum, se kterým se čínský automobilový sektor potýká už delší dobu. Vloni prodej aut v Číně druhým rokem za sebou klesal. Poptávku podkopalo zpomalování růstu ekonomiky, ke kterému přispěl mimo jiné obchodní spor mezi Pekingem s Washingtonem.

Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Odbory automobilky Škoda Auto tento měsíc vyjádřily obavy, že koronavirus v Číně ohrozí podnikání firmy.