Ztráta provozovatele alternativní taxislužby Lyft se v loňském roce více než zdvojnásobila na 2,6 miliardy dolarů (59,4 miliardy korun). Výnosy však stouply o 68 procent na 3,62 miliardy dolarů a zvýšil se i počet jízd. Firma současně v prohlášení zveřejněném v noci na středu ponechala beze změny svůj výhled, podle kterého čeká zisk do čtvrtého čtvrtletí 2021, uvedla agentura AP.

Lyft svým výhledem zklamal investory, protože čeká zisk o rok později než konkurenční firma Uber. To poslalo akcie firmy před oficiálním zahájením obchodování v USA směrem dolů. Letos však firma čeká další vysoký růst výnosů a očištěná ztráta před zdaněním se má pohybovat v rozmezí 450 až 490 milionů dolarů, když loni činila 678,9 milionu dolarů.

V samotném čtvrtém čtvrtletí se ztráta firmy prohloubila na 356 milionů dolarů z 248,9 milionu dolarů o rok dříve. Bez mimořádných položek ztráta činila 41 centů na akcii, analytici dotazovaní agenturou FactSet čekali ztrátu 53 centů na akcii. Výnosy však ve čtvrtletí stouply o 52 procent na rekordní více než jednu miliardu dolarů a překonaly očekávání analytiků.

Počet aktivních řidičů, kteří ve čtvrtém čtvrtletí uskutečnili nejméně jednu jízdu, se zvýšil o 23 procent na 22,9 milionu. Příjem na jednu jízdu se zvýšil stejným procentním tempem na 44,4 dolaru.

Lyft stejně jako Uber vstoupil loni na burzu, Lyft v březnu a Uber v květnu. Obě společnosti sídlí v San Francisku, každá z nich však zvolila rozdílnou cestu k ziskovosti. Uber investuje do dalších služeb, Lyft se zaměřuje pouze na přepravu osob.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru