Český start-up Productboard, který se zabývá digitálním produktovým managementem, získal od amerických investorů 45 milionů dolarů, tedy přes jednu miliardu korun. Peníze firma použije pro další zrychlení růstu, posílení obchodu a rozšíření týmů v Praze i v americkém Silicon Valley. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Finance poskytl fond Sequoia Capital, který v minulosti investoval například do WhatsApp, Airbnb nebo PayPal, další fond Bessemer Venture Partners a stávající investoři. Podle webu Forbes jde o nejvyšší částku, pro jakou si kdy tuzemský start-up během jediného kola došel. Ocenění Productboardu se tím dostalo na 350 milionů dolarů, tedy téměř osm miliard korun.

Productboard pomáhá produktovým manažerům ve více než 2500 firmách porozumět trhu a reagovat na zákaznickou poptávku správně uchopenými digitálními produkty. Firma se od začátku loňského roku rozrostla ze 46 na 116 lidí, přičemž nejvíce nových zaměstnanců se přidalo do pražské kanceláře, která se skládá především z vývojářského týmu, produktových manažerů a designérů.

"Rok 2019 byl pro Productboard přelomový. Podařilo se nám výrazně rozšířit možnost využití našeho systému, čímž jsme se stali relevantním nástrojem pro velké firmy a nadnárodní korporace. Raketově jsme rostli, čehož si všímala řada investorů, a opravdu si v Productboardu ceníme, že se nám podařilo domluvit s těmi nejlepšími z nich," uvedl zakladatel a výkonný ředitel Productboardu Hubert Palán.

Dohromady Productboard od investorů získal na svůj růst 64,7 milionu dolarů, tedy skoro 1,5 miliardy korun. Prvních 400 000 dolarů do firmy přiteklo v roce 2015 od tuzemského Rockaway Capital, rok nato se částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures, euroameričtí Index Ventures a také Reflex Capital. V červenci 2018 se pak do investičního kola A jako hlavní investor zapojil fond Kleiner Perkins. Investiční kolo A potom rozšířili stávající investoři pod taktovkou Index Ventures o dalších deset milionů dolarů.

Productboard v roce 2014 založili a stále vedou Hubert Palán s Danielem Hejlem. Mezi klíčové klienty firmy patří Microsoft, Avast, Zendesk, Unity nebo firma UiPath.