Německá automobilová skupina Volkswagen loni zvýšila odbyt o 1,3 procenta na rekordních 10,97 milionu vozů. Koncern v úterý oznámil, že se mu dařilo zejména v Evropě a Jižní Americe. Součástí skupiny je i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, které ale loni odbyt klesl.

Celoroční výsledek skupiny naznačuje, že Volkswagen by si mohl udržet pozici největší světové automobilky. Z hlediska celkového objemu prodeje by se jí stal už šestým rokem za sebou.

V roce 2018 dodal Volkswagen na trh 10,83 milionu aut, konkurenční alianci Renault-Nissan-Mitsubishi a největší japonskou automobilku Toyota se mu ale podařilo překonat jen díky započtení nákladních aut. Francouzsko-japonská aliance výsledky za loňský rok ještě neoznámila. Toyota, která se v roce 2018 umístila na druhém místě, loni v prosinci odhadovala, že její odbyt za loňský rok dosáhne 10,72 milionu aut, takže by ji Volkswagen nechal za sebou.

Volkswagen byl schopen loni zvýšit prodej navzdory poklesu globálního automobilového trhu. Proti konkurenci tak zvýšil svůj tržní podíl. Prodej podpořily dobré výsledky na domácím trhu, tedy v Německu, kde odbyt vzrostl o 6,2 procenta, dále ve Spojených státech (růst o 2,5 procenta) a v Brazílii. Pokles koncern zaznamenal v oblasti Asie a Tichomoří a v Severní Americe, hlavně kvůli Kanadě. Růst se ale Volkswagenu i nadále dařilo na nejdůležitějším trhu, tedy v Číně. Přidal tam 0,6 procenta a zvýšil i podíl na trhu.

Výrazně vyšší růst než celá skupina měly některé dceřiné společnosti koncernu. Automobilka Porsche zvýšila odbyt o 9,6 procenta a Seat o 10,9 procenta, mírný růst zaznamenal i výrobce luxusních vozů Audi. Naopak pokles odbytu o 0,9 procenta nahlásila Škoda, o 1,6 procenta slabší prodej měla i divize lehkých užitkových vozidel.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru