Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Oznámila to v pondělí firma.

Značce VW se podařilo dosáhnout celoročního růstu díky dobrému výkonu v prosinci, kdy se její odbyt meziročně zvýšil téměř o 14 procent na 615 200 vozů, a to zejména v Evropě a v Asii. K růstu přispěla skutečnost, že předloni měly na odbyt negativní vliv komplikace související s přechodem na nový systém testování automobilových emisí WLTP.

"V roce 2019 jsme svou pozici na globálním trhu výrazně zlepšili značným zvýšením tržního podílu. To je jasná známka síly naší značky," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.

Mezi další značky koncernu Volkswagen patří například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto.

Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok zatím skupina Volkswagen nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess nicméně minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu vozů.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru