Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Oznámila to v pondělí firma.

Značce VW se podařilo dosáhnout celoročního růstu díky dobrému výkonu v prosinci, kdy se její odbyt meziročně zvýšil téměř o 14 procent na 615 200 vozů, a to zejména v Evropě a v Asii. K růstu přispěla skutečnost, že předloni měly na odbyt negativní vliv komplikace související s přechodem na nový systém testování automobilových emisí WLTP.

"V roce 2019 jsme svou pozici na globálním trhu výrazně zlepšili značným zvýšením tržního podílu. To je jasná známka síly naší značky," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.

Mezi další značky koncernu Volkswagen patří například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto.

Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok zatím skupina Volkswagen nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess nicméně minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu vozů.

Související
Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru