Německo je kvůli globálnímu obchodnímu napětí již déle než rok v průmyslové recesi. Výroba průmyslových podniků spadla celkově o více než deset procent a je na úrovních z konce roku 2015. A je zázrak, že to zatím prakticky nepocítil německý spotřebitel. Od počátku devadesátých let totiž platí pravidlo, že pokud průmysl padá déle než půl roku, německé domácnosti se nakazí, "šlápnou na brzdu" a méně utrácí. Tentokrát ne. Zatímco německý průmysl padá meziročně o více než pět procent, tržby maloobchodníků o více než dvě procenta rostou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se