Německý export se v září oproti předchozímu měsíci zvýšil o 1,5 procenta. Zaznamenal tak nejprudší nárůst téměř za dva roky a překonal očekávání analytiků. Vyplývá to z pátečních údajů německého statistického úřadu. Příznivé údaje o exportu přicházejí v době obav z recese německé ekonomiky v důsledku útlumu v průmyslu.

"Ačkoli není pochyb o tom, že průmysl je v recesi, celá německá ekonomika by se v poslední minutě mohla vyhnout dalšímu (čtvrtletnímu) poklesu, a tím i technické recesi," uvedl po zveřejnění údajů o exportu ekonom Carsten Brzeski ze společnosti ING.

Analytici podle agentury Reuters předpokládali, že vývoz vykáže za září nárůst pouze o 0,4 procenta.

Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se ve druhém čtvrtletí snížil o 0,1 procenta po růstu o 0,4 procenta v prvním kvartálu. Pokud by HDP vykázal pokles i ve třetím čtvrtletí, znamenalo by to, že německá ekonomika vstoupila do technické recese. Ta se obvykle definuje jako alespoň dvě čtvrtletí hospodářského poklesu za sebou. Německý statistický úřad zveřejní údaje o vývoji HDP za třetí čtvrtletí příští týden.

Německý průmysl se v poslední době potýká se zpomalováním růstu světové ekonomiky. K potížím přispívá nejistota spojená s plánovaným odchodem Británie z Evropské unie a s obchodní válkou mezi Spojenými státy a Čínou.

Výbor ekonomických poradců německé vlády nicméně ve středu uvedl, že navzdory přetrvávajícímu útlumu německé ekonomiky nyní neočekává žádnou hlubokou hospodářskou recesi. Dodal, že nevidí potřebu žádného zvláštního programu na podporu ekonomiky.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru