Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies prohloubil ve třetím čtvrtletí ztrátu meziročně o 18 procent na 1,2 miliardy dolarů (27,5 miliardy korun). Firmě sice stouply tržby, ale kvůli silné konkurenci masivně investuje do reklamních akcí a do nových služeb typu donášky jídla Uber Eats.

Vyplývá to ze sdělení, které firma uveřejnila v pondělí večer po uzávěrce burz. Akcionářům společnost nicméně slibuje, že se do konce roku 2021 dostane do zisku.

Tržby se v uplynulém kvartálu zvýšily o 30 procent na 3,8 miliardy dolarů. Uberu se sice jak co do konečné ztráty, tak co do tržeb podařilo překonat očekávání většiny analytiků, výrazně je ale zklamal růstem počtu aktivních uživatelů jeho služeb za měsíc - jak cestujících, tak lidí, kteří si objednávají jídlo prostřednictvím Uber Eats. Ten se v uvedeném období zvýšil pouze o 26 procent na 103 miliony. Analytici očekávali, že stoupne až na 105,5 milionu.

Související

Náklady firmy se v posledním čtvrtletí zvýšily téměř o třetinu na 4,9 miliardy dolarů. Akcie Uberu v reakci na zveřejněné výsledky po skončení obchodování odepsaly šest procent, přičemž od doby, kdy se v květnu začaly prodávat, ztratily již více než 30 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru