Operátor O2 zvýšil letos od ledna do konce září konsolidované provozní výnosy meziročně o 1,4 procenta na 28,62 miliardy korun. Čistý zisk kvůli vyšším odpisům klesl o 4,6 procenta na 4,02 miliardy korun. Pokles se ale ve třetím čtvrtletí oproti předchozím kvartálům zpomalil. Společnost to v pátek oznámila v tiskové zprávě.
O2 zaznamenala v Česku růst výnosů v segmentu pevných linek i v mobilní síti shodně o 1,2 procenta na 8,1 miliardy, respektive 15 miliard korun. Hlavními zdroji nárůstu byly mobilní data, finanční služby a O2 TV. Pokles zisku souvisí se zvýšenými investicemi v loňském roce, které se projevily letošním nárůstem odpisů majetku. Provozní zisk EBITDA vzrostl o téměř 12 procent na 9,3 miliardy korun.
"Vysoké investice v roce 2018 navýšily účetní odpisy a snížily náš čistý zisk v roce 2019. Investice mířily do růstových oblastí a společně s novou produktovou nabídkou přispívají k dalšímu růstu. Provozní zisk roste, čistý zisk již vykazuje pozitivní trend, naše strategie funguje," vysvětlil místopředseda představenstva a finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Operátor měl na konci září 5,62 milionu mobilních zákazníků, z toho 3,22 milionu tvořili smluvní klienti. Tři čtvrtiny telefonů v síti O2 spadají do kategorie chytrých zařízení. Spotřeba mobilních dat díky větším objemům v tarifech meziročně narostla o 30 procent. Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl letos k 30. září celkem 406 tisíc, což je o třetinu více než loni. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu se zvýšil o 21 tisíc na 830 tisíc.
O2 jako poslední český operátor zařadí do nabídky neomezený datový tarif. Bude začínat na 1099 korunách
"Naše výsledky ukazují, že rozhodnutí nabídnout zákazníkům internet na doma, O2 TV a mobilní tarify v balíčcích O2 Spolu bylo správné. Aktuálně si nový mobilní tarif pořizuje 70 procent zákazníků právě v balíčcích O2 Spolu a celá třetina z nich volí tarif s neomezenými daty. Do nabídky sportovního obsahu jsme nově zařadili anglickou fotbalovou Premier League, čímž jsme potvrdili pozici O2 TV jakožto platformy nabízející na jednom místě nejlepší sportovní a filmový obsah," uvedl předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.
Dceřiná společnost O2 Slovakia zvýšila výnosy o 2,6 procenta na 5,67 miliardy korun. Celkový počet aktivních zákazníků dosáhl 2,1 milionu, zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1,36 milionu.
Podle analytika J&T banky Milana Vaníčka jsou výsledky na provozní úrovni lepší než očekávání díky vyšší úspoře nákladů na prodej. Tržby za třetí čtvrtletí 9,7 miliardy korun byly v souladu s odhady. "Vůči naší projekci nás nepříjemně ve třetím čtvrtletí překvapil výsledek na Slovensku, který v korunovém vyjádření zaznamenal jednoprocentní pokles. Naše projekce počítala s růstem o 3,6 procenta," dodal.
Majoritním vlastníkem O2 je s podílem přes 80 procent investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Ta tento týden oznámila koupi mediální skupiny CME, do které patří i televize Nova.