Operátor O2 zvýšil letos od ledna do konce září konsolidované provozní výnosy meziročně o 1,4 procenta na 28,62 miliardy korun. Čistý zisk kvůli vyšším odpisům klesl o 4,6 procenta na 4,02 miliardy korun. Pokles se ale ve třetím čtvrtletí oproti předchozím kvartálům zpomalil. Společnost to v pátek oznámila v tiskové zprávě.

O2 zaznamenala v Česku růst výnosů v segmentu pevných linek i v mobilní síti shodně o 1,2 procenta na 8,1 miliardy, respektive 15 miliard korun. Hlavními zdroji nárůstu byly mobilní data, finanční služby a O2 TV. Pokles zisku souvisí se zvýšenými investicemi v loňském roce, které se projevily letošním nárůstem odpisů majetku. Provozní zisk EBITDA vzrostl o téměř 12 procent na 9,3 miliardy korun.

"Vysoké investice v roce 2018 navýšily účetní odpisy a snížily náš čistý zisk v roce 2019. Investice mířily do růstových oblastí a společně s novou produktovou nabídkou přispívají k dalšímu růstu. Provozní zisk roste, čistý zisk již vykazuje pozitivní trend, naše strategie funguje," vysvětlil místopředseda představenstva a finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Operátor měl na konci září 5,62 milionu mobilních zákazníků, z toho 3,22 milionu tvořili smluvní klienti. Tři čtvrtiny telefonů v síti O2 spadají do kategorie chytrých zařízení. Spotřeba mobilních dat díky větším objemům v tarifech meziročně narostla o 30 procent. Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl letos k 30. září celkem 406 tisíc, což je o třetinu více než loni. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu se zvýšil o 21 tisíc na 830 tisíc.

Související

"Naše výsledky ukazují, že rozhodnutí nabídnout zákazníkům internet na doma, O2 TV a mobilní tarify v balíčcích O2 Spolu bylo správné. Aktuálně si nový mobilní tarif pořizuje 70 procent zákazníků právě v balíčcích O2 Spolu a celá třetina z nich volí tarif s neomezenými daty. Do nabídky sportovního obsahu jsme nově zařadili anglickou fotbalovou Premier League, čímž jsme potvrdili pozici O2 TV jakožto platformy nabízející na jednom místě nejlepší sportovní a filmový obsah," uvedl předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.

Dceřiná společnost O2 Slovakia zvýšila výnosy o 2,6 procenta na 5,67 miliardy korun. Celkový počet aktivních zákazníků dosáhl 2,1 milionu, zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1,36 milionu.

Podle analytika J&T banky Milana Vaníčka jsou výsledky na provozní úrovni lepší než očekávání díky vyšší úspoře nákladů na prodej. Tržby za třetí čtvrtletí 9,7 miliardy korun byly v souladu s odhady. "Vůči naší projekci nás nepříjemně ve třetím čtvrtletí překvapil výsledek na Slovensku, který v korunovém vyjádření zaznamenal jednoprocentní pokles. Naše projekce počítala s růstem o 3,6 procenta," dodal.

Majoritním vlastníkem O2 je s podílem přes 80 procent investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Ta tento týden oznámila koupi mediální skupiny CME, do které patří i televize Nova.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru