Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve třetím čtvrtletí meziročně stoupl o 19 procent na 6,09 miliardy dolarů (139 miliard korun) a překonal očekávání. Firma těžila především z toho, že se jí stále daří zvyšovat příjmy z reklamy. Její akcie, které před oznámením výsledkům oslabovaly, si po uzavření burz připsaly zhruba tři procenta.

Zisk na akcii činí 2,12 dolaru, zatímco ve stejném období loni to bylo 1,76 dolaru na akcii. Analytici v anketě společnosti Refinitv očekávali zisk 1,91 dolaru na akcii.

Tržby Facebooku stouply o 28 procent na 17,65 miliardy dolarů. I tento údaj byl vyšší, než čekali analytici, kteří odhadovali tržby ve výši 17,37 miliardy.

V souladu s předpokladem analytiků z Refinitiv byl počet aktivních měsíčních uživatelů největší sociální sítě na světě. Ten ve třetím kvartálu stoupl o osm procent na 2,45 miliardy.

Související

Vlastník dceřiných firem WhatsApp a Instagram sice v posledních letech čelí kritice ohledně údajných nedostatků ohledně ochrany osobních údajů a je obviňován z šíření dezinformací - na jeho hlavní příjmy, které tvoří prodej reklamy, to ale zatím nemá negativní vliv. Tržby z reklamy se ve třetím kvartálu zvýšily o 28 procent na 17,38 miliardy a i ony překonaly očekávání analytiků.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru