Hospodářské výsledky provozovatele sociální sítě Twitter zaostaly ve třetím čtvrtletí za odhady analytiků. Tržby meziročně stouply o devět procent na 824 milionů dolarů (necelých 19 miliard korun), čistý zisk však klesl na 37 milionů ze 789 milionů dolarů. Americká firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení.

Na vině byla podle ní především neobvykle nízká letní poptávka po službě a problémy s reklamou. Opět a nad očekávání se ale zvýšil počet denních uživatelů Twitteru.

Analytici oslovení společností Refinitiv předpokládali, že se čistý zisk v uplynulém kvartálu vyšplhá na 161,5 milionu a tržby vzrostou až na 874 milionů. Akcie společnosti proto zareagovaly na zprávu poklesem ještě před otevřením burz.

Počet aktivních uživatelů sítě nicméně dosáhl 145 milionů, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 17 procent. Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že uživatelů bude jen 141 milionů.

Tento údaj je přitom pro společnost klíčový, protože tak může lépe zpeněžit reklamu, která se uživatelům zobrazuje. Podle šéfa firmy Jacka Dorseyho má na růstu počtu uživatelů zásluhu přívětivější uživatelské prostředí a aktivnější vyhledávání a odstraňování škodlivého obsahu. Příjmy z reklamy v uplynulých třech měsících také Twitteru meziročně stouply o osm procent na 702 milionů dolarů.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru