Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto chystají petici proti možnému směřování značky Škoda v budoucnu. Chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přimět ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia, odbory zkritizovaly již dříve. Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.

Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně i pro značku Škoda a nyní přímo pro Volkswagen.

Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů.

"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Odbory ve čtvrtek uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. "Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice," uvedl ve čtvrtek týdeník.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru