Tabákové firmy nebo lihovary stále nevědí, jaké spotřební daně budou platit ze svých výrobků v příštím roce. Podnikatelé to navíc pravděpodobně zjistí jen pár dnů před tím, než nová daňová pravidla začnou platit. "Dva měsíce před koncem roku stále není jasné, kdy přesně dojde k nárůstu sazeb, odkdy budeme moci objednávat nové kolky a dokdy bude možné doprodávat zboží se stávající spotřební daní," říká Tomáš Tesař, manažer komunikace společnosti British American Tobacco (BAT), která v Česku prodává zahřívané cigarety Glo. Firma tak musí počítat s několika variantami budoucího vývoje sazeb, což jí zvyšuje náklady.

Ředitel legislativního odboru Hospodářské komory Ladislav Minčič tvrdí, že firmy by měly mít ideálně půl roku na to, aby se na zvýšení daní mohly připravit. "Současná nepřehlednost a nejistota pramení ze spěchu vlády, která z hlediska svých politických zájmů zcela logicky usiluje o co nejdřívější účinnost daňových změn," tvrdí Minčič.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru