Německý automobilový koncern Volkswagen v září meziročně zvýšil odbyt o 9,2 procenta na 904.200 vozů. V srpnu odbyt asi o tři procenta klesl a firma dnes uvedla, že za první tři čtvrtletí se snížil o 1,5 procenta zhruba na osm milionů vozů. Za poklesem je zejména slabší poptávka v Číně, která je největším trhem koncernu. Jeho součástí je i česká Škoda Auto.

Za výrazným zářijovým růstem stála skutečnost, že loni v září odbyt prudce klesl v důsledku komplikací souvisejících s přechodem na nová pravidla pro testování emisí.

Koncern upozornil, že minulý měsíc pokračoval ve zvyšování podílu na klesajícím světovém trhu s automobily. V Evropě odbyt zvýšil o 31 procent a v Německu o 58 procent. Firmě se v září podařilo dosáhnout mírného nárůstu i v Číně, kde odbyt vzrostl o 0,2 procenta. Ve Spojených státech nicméně firma vykázala pokles o 11,5 procenta.

Související

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto už ve středu oznámila, že svým zákazníkům za první tři čtvrtletí roku dodala 913 700 aut. Jde o meziroční pokles o 2,7 procenta, důvodem zůstává klesající trh s osobními automobily v Číně. V září ale odbyt škodovek meziročně vzrostl o 7,5 procenta na 102 tisíc vozů.

Související

Komentáře ke článku

Josef Šoltes 18.10.2019 21:55
Tak trochu mi připadá, že VW by měl stáhnout z USA hlavní značku a nechat tam AUDI a nově zavést Škodu a Seat.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru