Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Odbory zvažují určité kroky, které zatím neupřesnily, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. K situaci se tento týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům a jehož text má ČTK k dispozici.

"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Povšík zdůraznil, že firma například nechce přijít o výrobu modelu Superb v České republice, který má dobrou marži a vytváří zisky.

Informace o snaze směřovat Škodu na východ a udělat z ní lacinou značku se podle týdeníku nikomu ve firmě nelíbí. Povšík mluví v této souvislosti o demotivaci zaměstnanců. "Momentálně protestujeme i tím, že jsme nepodepsali dohody o firmou požadované vícepráci. Nebudeme ukazovat aktivitu, když už víme, že jsme demontováni. Dlouho jsme ukazovali naši flexibilitu, naši aktivitu a nasazení. A jak je vidět, k ničemu to nevede," řekl Povšík.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.