Americký módní řetězec Forever 21, který má dvě prodejny také v ČR, požádal o ochranu před věřiteli. Společnost v prohlášení uvedla, že plánuje "odejít z většiny zahraničních míst v Evropě a Asii". Informovala o tom v pondělí agentura AP. Řetězec, kde si dříve oblečení s oblibou vybírali mladí, se podle ní stal obětí rychlé expanze, proměny nákupních zvyklostí a konkurenčního internetového prodeje módy.

Společnost uvedla, že na celosvětovou restrukturalizaci získala 275 milionů dolarů od stávajících věřitelů a k tomu 75 milionů dalšího kapitálu (celkem bezmála 8,3 miliardy korun). Na základě amerického zákona o bankrotech lze závazky tamních firem vůči věřitelům odložit a v získaném čase mohou stižené společnosti reorganizovat svůj dluh anebo prodat část podniku.

Související

Řetězec Forever 21 zdůraznil, že na rozdíl od Evropy a Asie zůstane aktivní v Mexiku a v Latinské Americe. Minulý týden oznámil, že v říjnu odejde kvůli "soustavně nízkým tržbám" z Japonska.

Módní řetězec byl založen v roce 1984. Prodává levné oblečení a doplňky - takzvanou rychlou módu, která obvykle rychle končí v koši, třebaže by se dala ještě používat. Konkurenty Forever 21 jsou například španělská Zara nebo švédské H&M.

Mladí si značku Forever 21 oblíbili v polovině 90. let a jejich přízeň narostla během finanční krize, kdy zákazníci vyhledávali výhodné nákupy. V poslední době se ale trend změnil a rychlá móda ztratila na popularitě. Mladí se začínají zajímat o ekologický aspekt a nakupují také věci z druhé ruky, napsala agentura AP.

Nyní má společnost kolem osmi stovek obchodů po celém světě. Po restrukturalizaci jich bude mít 450 až 500, uvedl mluvčí řetězce. V USA plánuje zavřít 178 obchodů. Podle webu společnosti má Forever 21 v dvě pobočky i v České republice. Obě prodejny se nacházejí v Praze - v nákupních centrech Černý Most a Chodov.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru