Výroba osobních aut v Česku se za osm měsíců letošního roku vrátila na loňská rekordní čísla. Produkce 941 758 vozů byla o 173 aut pod loňským výsledkem. Ještě v pololetí přitom výroba klesala o 1,5 procenta a v prvním čtvrtletí to bylo dokonce o čtyři procenta. Export vzrostl o 0,4 procenta na 870 851 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Srpnová výroba klesla meziročně o 10,1 procenta. Důvodem byla loňská vysoká produkce před zářijovým náběhem nového testování emisí WLTP a zároveň také nejednotné rozložení celozávodních dovolených.

Škoda Auto, která je s tržním podílem téměř 63 procent největším výrobcem v Česku, vyrobila do konce srpna 588 717 vozů, což znamená nárůst o 1,1 procenta. Kolínská TPCA zvýšila produkci o 5,4 procenta na 148 091 vozidel. Nošovické Hyundai, které se v letošním roce drží sníženého výrobního plánu, vyrobilo celkem 204 950 automobilů, tedy o 6,4 procenta meziročně méně.

"I přes pokles nových registrací, například u osobních vozidel v Evropské unii o 3,2 procenta, a navzdory sílícím hlasům o ekonomickém poklesu na důležitých trzích spojovaném s možnou krizí se jejich domácí produkce drží na úrovni loňského roku, kdy jen mírně klesla o zanedbatelných 0,02 procenta. Věříme proto, že se tento trend českým výrobcům podaří udržet také v závěru letošního roku a objem produkce se minimálně vyrovná roku minulému," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.

Produkce autobusů se za osm měsíců zvýšila o 8,4 procenta na 3333 vozidel. Tahounem bylo Iveco, které zvýšilo výrobu o 9,3 procenta na 2975 autobusů, SOR zvýšil produkci o dvě procenta na 338 vozidel. Společnost KHMC Opava, která se orientuje na výrobu malých autobusů přestavbou z dodávkových vozidel, vyrobila od ledna do srpna 20 autobusů.

Tradiční výrobce motocyklů Jawa Moto vyrobil celkem 961 strojů, což je růst o tři procenta. Domácí prodej se zvýšil téměř o čtvrtinu na 174 motocyklů.