Příjmy společnosti zprostředkovávající ubytování v soukromí Airbnb překonaly v letošním druhém čtvrtletí jednu miliardu amerických dolarů (23,4 miliardy korun). Je to podruhé ve více než desetileté historii firmy, kdy příjmy překonaly tuto úroveň, uvedla firma v prohlášení. Žádné další detaily však neuvedla.

Společnost také oznámila, že zahájí mnohamiliardovou marketingovou kampaň s inzeráty v televizi a na digitálních platformách. Airbnb patří mezi několik firem, u kterých se očekává, že v příštím roce uskuteční primární nabídku akcií.

Příjmy překonaly jednu miliardu dolarů také ve třetím čtvrtletí loňského roku. Údaje o příjmech za celý loňský rok však firma nezveřejnila. Agentura Reuters již dříve uvedla, že za rok 2017 příjmy Airbnb vzrostly o více než 50 procent na 2,5 miliardy dolarů. Firma také dříve uvedla, že její zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) byl v letech 2017 a 2018 pozitivní.

Podle Airbnb si její hostitelé do 15. září přišli díky sdílení svých domovů a ubytovacích prostor v aplikaci na více než 80 miliard dolarů. Podařilo se jí také překonat milník, kdy ve více než 100 tisících měst po celém světě má přes sedm milionů nabídek.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru