Operátor Vodafone zvýšil v Česku ve fiskálním roce končícím letos v březnu zisk o 14 procent na 1,29 miliardy korun. Tržby stouply o čtyři procenta na 14,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Mateřská firma Vodafone Europe jako jediný akcionář zároveň letos v červenci rozhodla, že jí český operátor vyplatí téměř celý zisk, tedy přes 1,28 miliardy korun ve formě dividendy.

Počet zákazníků Vodafonu se do letošního března meziročně zvýšil o 120 tisíc na 3,897 milionu. Proti závěru minulého roku byl ale jejich počet o 13 tisíc nižší. Podíl lukrativnějších tarifních zákazníků se zvýšil o 0,8 procentního bodu na 70,2 procenta. Množství pevných přípojek k internetu se zdvojnásobilo na 29 tisíc připojení. Loni v prosinci firma oznámila 1,5 milionu firemních SIM karet.

Související

Rychlá datová mobilní síť Vodafonu pokrývá 99,4 procenta české populace. Loni firma přišla s pěti datovými balíčky Vodafone Pass pro sledování videa, hudby, chatování nebo návštěvy sociálních sítí bez čerpání datového limitu.

Letos v srpnu Vodafone dokončil převzetí největší tuzemské kabelové sítě UPC. Získal tak přípojky do 1,5 milionu domácností. Síť UPC poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, 539 tisícům zákazníků kabelovou televizi a 200 tisícům uživatelů pevné telefonní linky.

Konkurenční O2 loni zvýšila konsolidované tržby o 0,8 procenta na 38 miliard korun. Čistý zisk firmě klesl o 2,5 procenta na 5,45 miliardy korun. T-Mobile zvýšil provozní zisk EBITDA o 5,6 procenta na 11,44 miliardy korun. Celkové tržby vzrostly o 0,7 procenta na 27,23 miliardy korun. O2 měla pět milionů mobilních zákazníků a T-Mobile 6,2 milionu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru