Celosvětový odbyt chytrých hodinek se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 44 procent na 12 milionů. Na svých internetových stránkách to uvedla výzkumná společnost Strategy Analytics. Jedničkou na trhu zůstala téměř s polovičním podílem americká společnost Apple.

"Globální odbyt chytrých hodinek se zvýšil o působivých 44 procent," uvedl analytik Steven Waltzer ze společnosti Strategy Analytics. Růst podle něj zrychluje, protože spotřebitelé si ke svým smartphonům čím dál častěji pořizují takzvanou nositelnou elektroniku se zaměřením na sportovní aktivity a zdravý životní styl.

Odbyt chytrých hodinek Apple Watch ve druhém čtvrtletí vzrostl na 5,7 milionu z 3,8 milionu před rokem, tedy o 50 procent. Tržní podíl Applu se tak meziročně zvýšil o dva procentní body na 46,4 procenta. "Apple Watch odráží silnou konkurenci ze strany hladových rivalů, jako je Fitbit. Apple zůstává na trhu s chytrými hodinkami jasnou jedničkou," upozornil Neil Mawston ze Strategy Analytics.

Na druhou příčku na trhu s chytrými hodinkami se vrátil jihokorejský výrobce elektroniky Samsung, který tak odsunul amerického rivala Fitbit na třetí místo. Samsung odbyt více než zdvojnásobil na dva miliony, zatímco odbyt výrobků společnosti Fitbit klesl na 1,2 milionu z předchozích 1,3 milionu.

Související

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru