Poslední červencovou neděli skončila závěrečná etapa nejslavnějšího cyklistického závodu světa - Tour de France. Jezdci se na trase dlouhé 3257 kilometrů museli potýkat nejen s extrémním převýšením, ale letos i s neočekávanými výkyvy počasí. Devatenáctou etapu závodu museli organizátoři předčasně ukončit kvůli sněhové bouři, která se přehnala údolím v cílovém Tignes. Technické či organizační komplikace však podle agentury Bloomberg nejsou to, co by profesionální cyklisty trápilo nejvíce.
V posledních letech vyplývá najevo, že se celé sportovní odvětví potýká především s problémy po finanční stránce. Profesionální cyklistika je závislá na penězích od sponzorů, kteří však s jednotlivými týmy uzavírají smlouvy maximálně na rok. Krátkodobý sponzoring jednotlivým stájím znemožňuje systematické plánování a celé odvětví činí velmi nestabilním. Pokud tým opustí sponzoři, může velmi rychle skončit a desítky jeho členů si pak musí hledat jinou práci.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru