Retro podle všech průzkumů konzumních značek láká. Merkur, Kofola či Favorit jsou symbolem současného úspěchu, ale také vítězstvím nostalgie po dobách, kdy sice v obchodech nic moc nebylo, ale aspoň to bylo "za levno". Na Slovensku loňský průzkum, který pro nevládní Konzervativní institut M. R. Štefánika provedla agentura Focus, ukázal, že si plných 42,6 procenta respondentů myslí, že se za komunismu žilo lidem lépe než teď (současnost preferuje necelá třetina oslovených). Těžko pochybovat o tom, že v Česku, druhé polovině rozděleného státu, by respondenti "bájnou" minulost úplně zatratili.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se