Americký výrobce elektrických aut Tesla ve druhém čtvrtletí snížil ztrátu na 408,3 milionu dolarů (9,4 miliardy korun) z loňských srovnatelných 717,5 milionu dolarů. Výsledky však byly horší, než čekali analytici, protože firmě se stále nedaří dokázat, že je schopná vydělávat peníze prodejem elektrických aut za ceny masového trhu, i když její prodej aut byl rekordní. Akcie společnosti po oficiálním uzavření trhu reagovaly na zprávu výrazným poklesem.

Ztráta na akcii činila 2,31 dolaru, analytici dotazovaní agenturou FactSet čekali ztrátu jen 1,27 dolaru. Příjmy sice stouply o 58,7 procenta na 6,35 miliardy dolarů, rovněž však zaostaly za očekáváním. Prodej aut stoupl na rekordních 95 356, nicméně není stále dost vysoký na to, aby firma splnila svůj cíl pro letošní rok, který počítá s prodejem 360 000 až 400 000 vozů.

Tesla od svého založení vykázala ztrátu více než šest miliard dolarů. Zakladatel společnosti Elon Musk před rokem slíbil, že cesta, která je před společností, bude dlážděná zisky. Ve druhé polovině loňského roku pak firma vykázala zisk 451 milionů dolarů. Za prvních šest měsíců letošního roku se však opět propadla do ztráty, která dosáhla 1,1 miliardy dolarů. Společnost ale potvrdila, že ve třetím čtvrtletí počítá s návratem k zisku.

Související

Akcie Tesly reagovaly na zprávu okamžitým poklesem o 11 procent. Od počátku letošního roku klesly o 22 procent, zatímco index S&P 500 posílil o 20 procent. Od června, kdy se dostaly nejníže od roku 2016, však akcie firmy oživily, napsala agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru