Letiště Praha loni meziročně zvýšilo čistý zisk o desetinu na 3,3 miliardy korun. Tržby vzrostly téměř o čtyři procenta na více než 11,5 miliardy korun. Vyplývá to z konsolidované účetní závěrky, kterou letiště zveřejnilo ve výroční zprávě na svém webu. Letišti loni stoupl také počet cestujících téměř o deset procent na 16,8 milionu, další nárůst očekává i letos.

Na tržbách se největší měrou podílely letištní poplatky cestujících, proti předchozímu roku se zvýšily o více než tři procenta na téměř 4,4 miliardy korun. Letištní poplatky aerolinek vzrostly o 13 procent na 987 milionů korun. Tržby za odbavovací služby ale klesly o šest procent na 732 milionů korun.

Celkové tržby podpořil i nárůst u údržby a oprav letadel téměř o desetinu na 1,6 miliardy korun, vzhůru šly také tržby z pronájmů zhruba o 3,5 procenta na skoro 1,8 miliardy korun.

Letišti loni přibylo zaměstnanců zhruba o dvě stovky na více než 3900. Výdaje na mzdy loni meziročně stouply o více než 15 procent na 3,1 miliardy korun.

Zadlužení Letiště Praha ke konci loňska vzrostlo na téměř čtyři miliardy korun z 2,7 miliardy o rok dříve. Je za tím zvýšení závazků z leasingu. Bankovní úvěry ale klesly na 714 milionů z 2,1 miliardy na konci roku 2017, závazky z dluhopisů se téměř nezměnily.

Nárůst tržeb letiště předpokládá i letos. Podpořit by jej mělo očekávané zvýšení počtu pasažérů i třeba v lednu otevřená nová komerční zóna na Terminálu 2. V příštích letech plánuje letiště další rozsáhlé investice za téměř 27 miliard korun. Narůstat by měla především jeho kapacita z nynějších 17 milionů odbavených cestujících ročně přibližně o čtyři miliony do roku 2026. Hlavní část investic by měla směřovat na stavbu nové paralelní dráhy a rozšíření Terminálu 2.

Vlastníkem Letiště Praha je stát prostřednictvím ministerstva financí. Po fúzi se svou mateřskou společností Českým Aeroholdingem se loni Letiště Praha stalo nástupnickou firmou, aeroholding po spojení s letištěm zanikl.

Letiště Praha vedle řízení a organizace provozu na Letišti Václava Havla Praha také stoprocentně vlastní společnosti Czech Airlines Handling, která se zabývá odbavením cestujících a letadel, a Czech Airlines Technics zajišťující údržbu a opravy letadel. Dceřiná společnost letiště B.aircraft pronajímala šest letadel Českým aeroliniím (ČSA), loni zahájila kroky k jejich prodeji.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru