Škoda Auto v prvním pololetí dodala zákazníkům 620 900 vozů, což je meziročně o 4,9 procenta méně. Důvodem byl čtvrtinový pokles prodeje na největším trhu, v Číně. Na ostatních trzích odbyt automobilky o 1,6 procenta vzrostl. Uvedla to firma ve středeční tiskové zprávě. Ve druhém pololetí Škoda očekává růst díky novým modelům Scala a Kamiq. Nasadí i modernizovaný Superb a nový Superb Scout.

"Opět jsme si výrazně polepšili v Evropě a Rusku. Výzvou však i nadále zůstává situace na klesajícím trhu v Číně. Navzdory nejistotám panujícím na světových trzích budeme v druhé polovině roku pokračovat v našem růstovém kurzu podle plánu. Nové kompaktní modely Scala a Kamiq mají u našich zákazníků již nyní vynikající ohlas," uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Alain Favey.

V Číně zaznamenala Škoda pokles o 23,9 procenta na 125 900 prodaných aut, v červnu se pokles meziročně zmírnil na 13 procent. V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům 275 700 vozů, což ve srovnání s minulým rokem je nárůst o tři procenta. V Německu, na svém druhém největším trhu, dodala 99 000 vozů a překonala tak loňský výsledek o 6,5 procenta. Ve střední Evropě prodej klesl o čtyři procenta na 115 000 aut, ve východní Evropě odbyt stoupl o osm procent na 24 500 vozů.

V Rusku automobilka zvýšila odbyt o 9,6 procenta na 39.800 aut. V Indii, kde firma vyvíjí novou platformu pro celý koncern VW, naopak zaznamenala pokles o 13,9 procenta na 7200 dodaných vozů.

Nejprodávanějším modelem byla nadále Octavia i přes pokles o 11,9 procenta na 185 700 vozů, následuje fabia s poklesem dodávek o 7,5 procenta na 97 400 kusů. Prodej modelu Kodiaq stagnoval na 77 800 vozů a doprodávaný Rapid poklesl o 23 procent na 77.700 aut. Superb před faceliftem snížil prodej o 23 procent na 56 800 vozidel, naopak Karoq narostl o 47 procent na 73 700 prodaných aut. Citigo zvýšilo prodej o devět procent na 23 000 aut. Prodej modelu Kamiq v Číně stoupl o 500 procent na 21 400 vozů, novou Škodu Scala si dosud pořídilo 7400 zákazníků.

Související
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru