Škoda Auto v prvním pololetí dodala zákazníkům 620 900 vozů, což je meziročně o 4,9 procenta méně. Důvodem byl čtvrtinový pokles prodeje na největším trhu, v Číně. Na ostatních trzích odbyt automobilky o 1,6 procenta vzrostl. Uvedla to firma ve středeční tiskové zprávě. Ve druhém pololetí Škoda očekává růst díky novým modelům Scala a Kamiq. Nasadí i modernizovaný Superb a nový Superb Scout.

"Opět jsme si výrazně polepšili v Evropě a Rusku. Výzvou však i nadále zůstává situace na klesajícím trhu v Číně. Navzdory nejistotám panujícím na světových trzích budeme v druhé polovině roku pokračovat v našem růstovém kurzu podle plánu. Nové kompaktní modely Scala a Kamiq mají u našich zákazníků již nyní vynikající ohlas," uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Alain Favey.

V Číně zaznamenala Škoda pokles o 23,9 procenta na 125 900 prodaných aut, v červnu se pokles meziročně zmírnil na 13 procent. V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům 275 700 vozů, což ve srovnání s minulým rokem je nárůst o tři procenta. V Německu, na svém druhém největším trhu, dodala 99 000 vozů a překonala tak loňský výsledek o 6,5 procenta. Ve střední Evropě prodej klesl o čtyři procenta na 115 000 aut, ve východní Evropě odbyt stoupl o osm procent na 24 500 vozů.

V Rusku automobilka zvýšila odbyt o 9,6 procenta na 39.800 aut. V Indii, kde firma vyvíjí novou platformu pro celý koncern VW, naopak zaznamenala pokles o 13,9 procenta na 7200 dodaných vozů.

Nejprodávanějším modelem byla nadále Octavia i přes pokles o 11,9 procenta na 185 700 vozů, následuje fabia s poklesem dodávek o 7,5 procenta na 97 400 kusů. Prodej modelu Kodiaq stagnoval na 77 800 vozů a doprodávaný Rapid poklesl o 23 procent na 77.700 aut. Superb před faceliftem snížil prodej o 23 procent na 56 800 vozidel, naopak Karoq narostl o 47 procent na 73 700 prodaných aut. Citigo zvýšilo prodej o devět procent na 23 000 aut. Prodej modelu Kamiq v Číně stoupl o 500 procent na 21 400 vozů, novou Škodu Scala si dosud pořídilo 7400 zákazníků.