Nejnovější léčebné metody současné medicíny, využívající technologie včetně například umělé inteligence, mohou být velmi účinné, ale zpravidla jsou také dražší než tradiční léčba. Proto medicínské inovace vytvářejí ve všech rozvinutých zemích tlak na zdravotnické systémy a na jejich rozpočty.

Michal Vondraš, country manažer české divize výrobce kardiostimulátorů Medtronic, říká, že by zavádění drahých technologií do zdravotnictví v Česku pomohly speciální smlouvy s pojišťovnami, ve kterých výrobce zdravotnické technologie ručí za maximální účinnost inovativní léčby. Takzvané risk-sharingové dohody se běžně uzavírají zatím mezi farmaceutickými společnostmi a pojišťovnami, ale podle Vondraše jsou vhodné i pro sdílení rizik s výrobci zdravotnických technologií.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru