Vstup umělé inteligence na pole letecké dopravy se stává stále častějším tématem. Americké letectvo například plánuje vypomoci pilotům armádních stíhaček a přenést část zodpovědnosti na vysoce pokročilý systém Skyborg. Ten zvládne práci navigátora, operátora zbraňových systémů i pilotáž celého stroje. Cílem systému není nahrazení lidského prvku, živý pilot bude muset koordinovat celý tým robotických letadel, který poletí s ním, a navíc mu zůstane pravomoc rozhodovat o použití zbraní. Česká společnost Central European Aerospace Corporation pak vyvíjí aplikaci AFI-X, která bude pomáhat pilotům nekomerčních letů a upozorňovat je na případné nedostatky. A francouzský výrobce letadel Airbus pracuje na technologii, která umožní snížení počtu pilotů v kokpitu ze dvou na jednoho.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.