Vstup umělé inteligence na pole letecké dopravy se stává stále častějším tématem. Americké letectvo například plánuje vypomoci pilotům armádních stíhaček a přenést část zodpovědnosti na vysoce pokročilý systém Skyborg. Ten zvládne práci navigátora, operátora zbraňových systémů i pilotáž celého stroje. Cílem systému není nahrazení lidského prvku, živý pilot bude muset koordinovat celý tým robotických letadel, který poletí s ním, a navíc mu zůstane pravomoc rozhodovat o použití zbraní. Česká společnost Central European Aerospace Corporation pak vyvíjí aplikaci AFI-X, která bude pomáhat pilotům nekomerčních letů a upozorňovat je na případné nedostatky. A francouzský výrobce letadel Airbus pracuje na technologii, která umožní snížení počtu pilotů v kokpitu ze dvou na jednoho.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru