Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni navýšila meziročně tržby o 8,8 procenta na 4,48 miliardy korun. Provozní zisk se pohyboval kolem předloňské hodnoty 1,6 miliardy Kč. Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik.

"Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu téměř 36 procent a s tím jsme velmi spokojeni," uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.

Společnost postavená čistě na domácím kapitálu podle Zimy daní své příjmy výlučně v Česku, má minimální vazbu na veřejné rozpočty a dotační programy, a přesto dokáže úspěšně konkurovat globálním digitálním obrům.

Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 procent, v RTB dokonce o 45 procent. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům.

Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos. Bude se prodávat stále více programaticky a ukazuje se, že na vzestupu je i nativní reklama.

V roce 2018 spustil Seznam.cz vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha i na rozhlasový trh. "V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, vyhledávání, e-mail a mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu," dodal Zima.

Majitelem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Ten nedávno opustil pozici předsedy představenstva společnosti a věnuje se svým globálním projektům, zejména aplikaci pro předpověď počasí Windy.com. Weby Seznamu měsíčně navštíví kolem osmi milionů lidí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru