Snažit se pochopit obecně platné zákonitosti fungování digitální ekonomiky v Česku je nevděčná disciplína. Od vzniku internetu v 90. letech určují v tomto trend Spojené státy, kterým v posledních letech sekunduje Čína. 

I když jsou známé příběhy úspěšných technologických firem v malých státech, mezi nimiž vyniká Izrael s necelými devíti miliony obyvatel, na předchozím tvrzení to mění pramálo. Je o to zajímavější, když Česko přece jen dokáže ke zkoumání on-line odvětví přispět, a současně ukázat, že v něm platí stejná pravidla jako dříve v čistě off-line byznysu. Důkazem jsou prodeje podílů v domácích srovnávačích cen zboží Heureka.cz a letenek od Kiwi.com. Objem transakcí celkem přesáhl 10 miliard korun. Obě firmy potvrzují, že není třeba za každou cenu usilovat o prodej vlastního zboží či služeb. Vydělávat lze také (a někdy více) na zprostředkování výměny informací mezi prodávajícími a kupujícími.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.