Šéf americké společnosti Boeing připustil, že se firma dopustila chyby při zavádění problematického systému varování v pilotní kabině letounů Boeing 737 Max. Zároveň předpověděl, že potrvá nějaký čas, než výrobce znovu získá důvěru zákazníků, otřesenou dvěma leteckými katastrofami s 346 oběťmi na životech. Ty vedly k zákazu létání zmíněných strojů po celém světě.

V předvečer pařížského aerosalonu předseda představenstva a výkonný ředitel Dennis Muilenburg podle tiskových agentur prohlásil, že Boeing nedokázal "konzistentně" komunikovat s regulátory a zákazníky, což bylo "nepřijatelné".

Federální úřad pro leteckou dopravu v USA (FAA) vytkl výrobci, že déle než rok neinformoval úřady o vadách svého programu v pilotní kabině typu Max. Piloti se zlobí, že je společnost neinformovala o novém softwaru, který byl v pozadí havárií v Indonésii a Etiopii. "Jasně jsme se dopustili chyby," připustil.

Muilenburg slíbil transparentnost při opětovném uvádění letounů 737 Max zpět do provozu, což by se podle něj mělo stát v letošním roce. Boeing podle něj čelí událostem s "pokorou" a zaměřuje se na obnovení důvěry. Domnívá se však, že výsledkem bude "lepší a silnější společnost".

Boeing 737 Max 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil. Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.