Cestující na některých autobusových linkách společnosti RegioJet se budou muset obejít beze služeb stevarda či stevardky na palubě autobusu. Firmě se nedaří pozice stevardů obsazovat, uchazečů je málo. Společnost to uvedla v tiskové zprávě. Na vybraných vnitrostátních linkách proto nahradí stevarda samoobslužný servis.

Kávu nebo čaj zdarma si budou cestující moci připravit v kávovaru, k dispozici budou mít i stojan s denním tiskem. Stejný samoobslužný servis funguje na mezinárodních linkách IC Bus, které RegioJet provozuje pro Deutsche Bahn.

"Stejně jako ostatní zaměstnavatelé máme dlouhodobě problém najít odpovídající zaměstnance. Není proto dlouhodobě možné obsadit všechny spoje stevardy. Absolutní prioritou je pro nás zachování vysokého rozsahu palubních služeb na všech našich linkách," uvedla Ivana Kašická, ředitelka autobusové a vlakové dopravy RegioJet.

Do začátku září zavede RegioJet samoobslužný servis na autobusových linkách Praha–Plzeň, Praha–Liberec, Praha– Chomutov / Jirkov / Most, Praha–Jihlava–Brno, Brno–Ostrava, Brno–Zlín a Olomouc–Zlín. Na ostatních vnitrostátních linkách, mezinárodních spojích a ve vlacích se systém obsluhy měnit nebude.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru