Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding tajně požádal o vstup na akciovou burzu v Hongkongu. S odvoláním na informované zdroje to ve čtvrtek uvedla agentura Bloomberg. Nabídka by mohla být největším vstupem na burzu v Hongkongu od roku 2010. Alibaba v roce 2014 uskutečnil rekordní nabídku akcií v New Yorku.

Vstup Alibaby na hongkongskou burzu by mohl posílit postavení tohoto města jako cílového místa pro akcie čínských technologických firem. Podnik také bude mít k dispozici více hotovosti.

Alibaba podle dřívějších informací zvažuje, že nabídne akcie za 20 miliard dolarů (453 miliard korun). Druhá nabídka akcií má za cíl rozšířit finanční kanály, zvýšit likviditu a dostat akcie firmy blíže k investorům ve vlasti.

Společnost Alibaba v roce 2014 uskutečnila primární nabídku v New Yorku a z prodeje akcií získala 25 miliard dolarů, což znamenalo největší primární nabídku akcií na světě. Firma si vybrala New York, protože se jí nepodařilo přesvědčit regulátora burzy v Hongkongu, aby jí schválil navrhovanou strukturu řízení firmy, kde skupina nejvyšších manažerů má kontrolu nad složením správní rady. Loni však regulátor tuto takzvanou duální akciovou strukturu u firem s akciemi na hongkongské burze povolil.

Související

Rozhodnutí Alibaby přichází v době, kdy čínské firmy čelí rostoucímu nepřátelství ze strany americké vlády. Ta již umístila několik čínských technologických společností na černou listinu.

Akcie Alibaby v New Yorku za poslední rok oslabily o více než 20 procent. Tržní kapitalizace firmy se nyní pohybuje kolem 400 miliard dolarů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru