Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v dubnu zrychlily růst na 6,9 procenta z březnových 4,8 procenta. Významný vliv na meziroční srovnání měly Velikonoce, které letos připadly na duben, zatímco loni byly už v březnu. Stejně jako v předchozích měsících se i v dubnu nejvíce zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Lidé také více nakupovali potraviny či počítače a telefony. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Meziměsíčně se dubnové tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy zvýšily o 0,2 procenta.

Vliv velikonočních nákupů se projevil zejména v prodeji potravin, kde se tržby zvýšily o desetinu. "Vyšší tržby však zaznamenala většina sortimentů. Výjimkou byly specializované prodejny oděvů a obuvi, kde se tržby meziročně snížily zejména vlivem vysoké srovnávací základny z minulého roku," upozornila ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

Související

Nejvyšší růst, o 20 procent, zaznamenal prodej internetových obchodů a zásilkových služeb. U obchodníků s nepotravinářským zbožím nejvýrazněji rostly tržby za počítačová a komunikační zařízení, a to o 15,4 procenta. Za výrobky pro domácnost lidé v dubnu utratili meziročně o 4,7 procenta více. Tržby za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží vzrostly o čtyři procenta. Dvouprocentní nárůst tržeb statistici zaznamenali u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci. Tržby prodejen s oděvy a obuví naopak klesly o 1,9 procenta.

Za prodej a opravy motorových vozidel tržby proti loňskému dubnu vzrostly o 0,7 procenta. Zatímco tržby za prodej aut a náhradních dílů rostly, za opravy vozidel zaplatili lidé o 6,2 procenta méně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru