Reklama na tabákové výrobky má stejně jako spam tuhý kořínek. Navzdory všem zákazům a překážkám, které jsou jim kladeny, se objevují znovu a znovu. Nevyžádané e-maily a propagace kouření jsou stejně nesmrtelné jako skotský horal z filmu Highlander v podání herce Christophera Lamberta.

Naposledy potvrdila propagace kouření svou nesmrtelnost tento měsíc. Jelikož tradiční reklama na tabákové výrobky podléhá přísné regulaci, jednalo se o její dosud nepřiznanou formu prostřednictvím osob, které umí využívat sociální sítě, zejména obrázkovou aplikaci Instagram, k vlastnímu zviditelnění. V řeči on-line marketingu jde o influencery (osoby s vlivem), jejichž fotografie a krátká videa sledují statisíce až miliony převážně mladých lidí, mezi nimiž jsou také nezletilí.

Výrobce cigaret Philip Morris International tvrdí, že reklama jeho výrobků necílí na lidi ve věku do pětadvaceti let. Chce tak dokázat, že se dobrovolně podřizuje přísnějším pravidlům, než která platí ve většině zemí světa. Z pohledu zákona se lidé obvykle stávají dospělými v 18 či 21 letech. "Pro nás je naprosto zásadní, aby naše komerční komunikace nemířila na mladistvé," uvedl v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny Jacek Olczak, provozní ředitel Philip Morris, a dodal, že se to týká také tabákových produktů IQOS.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru