Od roku 2021 budou muset automobilky dodržovat přísnější emisní limity a snížit množství oxidu uhličitého u svých aut zhruba o pětinu. Pokud se do „emisního stropu” nevejdou, budou platit vysoké pokuty. Přestože výrobci aut o nových pravidlech vědí několik let dopředu, emise se jim v posledních třech letech snižovat nedaří. Naopak u jejich vozů rostou.

Na vině je stále větší zájem o vozy typu SUV. Svou roli sehrála také nová metodika měření emisí WLTP, která začala platit na podzim loňského roku. K důvodům, proč emise CO2 rostou, v neposlední řadě patří aféra Dieselgate. Kvůli ní poklesl zájem o naftové vozy. Ty přitom mají nižší spotřebu, a tudíž i produkují při jízdě méně skleníkových plynů. Zároveň však spalováním nafty vzniká více rakovinotvorných látek a nebezpečného prachu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru