V životě platí dvě jistoty: daně a smrt. Obě jsou nevyhnutelné. V případě daní ale přesto dnes existuje jedna výjimka. Týká se digitálních obrů, jako jsou například sociální síť Facebook a vyhledávač Google. Tyto zejména americké firmy působí globálně, ale placení daní se ve většině zemí umí vyhnout. Jejich služby se v současnosti nevážou na konkrétní místo, a daně tak mohou platit tam, kde je to pro ně nejvýhodnější. To by se ale mohlo začít měnit. Česko a mnoho dalších států se chystá zavést digitální daň a uvalit ji právě na globální internetové hráče.

"Že tyto společnosti platí ve Francii na daních méně než místní pekaři nebo výrobci sýrů, je velký problém," uvedl v březnu v rozhovoru pro deník Parisien francouzský ministr financí Bruno Le Maire. O měsíc později se k němu v obecnější rovině přidala přes Twitter také česká ministryně financí Alena Schillerová. "Daňový systém musí umět reagovat na nové obchodní modely digitální ekonomiky. V opačném případě vzniká nerovnováha v neprospěch tradičních obchodních modelů," uvedla.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru