V životě platí dvě jistoty: daně a smrt. Obě jsou nevyhnutelné. V případě daní ale přesto dnes existuje jedna výjimka. Týká se digitálních obrů, jako jsou například sociální síť Facebook a vyhledávač Google. Tyto zejména americké firmy působí globálně, ale placení daní se ve většině zemí umí vyhnout. Jejich služby se v současnosti nevážou na konkrétní místo, a daně tak mohou platit tam, kde je to pro ně nejvýhodnější. To by se ale mohlo začít měnit. Česko a mnoho dalších států se chystá zavést digitální daň a uvalit ji právě na globální internetové hráče.
"Že tyto společnosti platí ve Francii na daních méně než místní pekaři nebo výrobci sýrů, je velký problém," uvedl v březnu v rozhovoru pro deník Parisien francouzský ministr financí Bruno Le Maire. O měsíc později se k němu v obecnější rovině přidala přes Twitter také česká ministryně financí Alena Schillerová. "Daňový systém musí umět reagovat na nové obchodní modely digitální ekonomiky. V opačném případě vzniká nerovnováha v neprospěch tradičních obchodních modelů," uvedla.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru