V životě platí dvě jistoty: daně a smrt. Obě jsou nevyhnutelné. V případě daní ale přesto dnes existuje jedna výjimka. Týká se digitálních obrů, jako jsou například sociální síť Facebook a vyhledávač Google. Tyto zejména americké firmy působí globálně, ale placení daní se ve většině zemí umí vyhnout. Jejich služby se v současnosti nevážou na konkrétní místo, a daně tak mohou platit tam, kde je to pro ně nejvýhodnější. To by se ale mohlo začít měnit. Česko a mnoho dalších států se chystá zavést digitální daň a uvalit ji právě na globální internetové hráče.

"Že tyto společnosti platí ve Francii na daních méně než místní pekaři nebo výrobci sýrů, je velký problém," uvedl v březnu v rozhovoru pro deník Parisien francouzský ministr financí Bruno Le Maire. O měsíc později se k němu v obecnější rovině přidala přes Twitter také česká ministryně financí Alena Schillerová. "Daňový systém musí umět reagovat na nové obchodní modely digitální ekonomiky. V opačném případě vzniká nerovnováha v neprospěch tradičních obchodních modelů," uvedla.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru