Operátorovi O2 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o sedm procent na 1,24 miliardy korun. Pokles způsobily vyšší investice v minulém roce do růstových oblastí, vedly k nárůstu odpisů hmotného majetku. Konsolidované provozní výnosy stouply o půl procenta na 9,25 miliardy korun. Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby a O2 TV. Firma to oznámila v tiskové zprávě.

Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl o více než 11 procent na 2,9 miliardy korun. Provozní mobilní výnosy v Česku narostly o 0,4 procenta na 4,85 miliardy korun, fixní výnosy naopak klesly o 1,5 procenta na 2,62 miliardy korun.

Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty investiční skupina PPF Petra Kellnera. Vlastní i majitele telekomunikační infrastruktury Cetin, který vznikl oddělením od O2.

"Naše investice v loňském roce, jejichž podstatná část směřovala do sítí, vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku v prvním čtvrtletí roku 2019. Meziroční nárůst provozního zisku EBITDA potvrzuje, že naše rozhodnutí investovat do prorůstových oblastí bylo strategicky správné," uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Související

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl 5,56 milionu. Z toho 3,51 milionu tvořili tarifní zákazníci. Již téměř 75 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 60 procent všech telefonů podporuje technologii LTE. Větší porce dat obsažená v tarifech FREE spolu se zájmem zákazníků o tarify O2 Data přispěla k 25procentnímu meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu. Datovým přenosům opět jednoznačně dominovalo video.

Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil téměř o polovinu na 889 tisíc aktivních přístupů. Za růstem stojí především vysoký zájem o exkluzivní sportovní obsah a nabídka balíčků O2 Spolu. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl 811 tisíc.

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o čtyři procenta na 1,84 miliardy korun. Růst táhly především mobilní datové služby. Celkový počet aktivních zákazníků se pohyboval kolem 2,05 milionu, z toho 1,3 milionu tvořili zákazníci smluvních služeb.

Související