City logistika dnes stále častěji sahá k pozapomenutým konceptům rozvozu zboží s využitím bicyklů a trojkolek poháněných lidskou silou. Tyto stroje však nyní bývají doplněny pomocným elektropohonem, který zvyšuje průměrnou rychlost a prodlužuje dojezd, neboť člověk za řidítky se neunaví tak rychle.

Trhem nový dopravních prostředků nepohrdl ani tak renomovaný výrobce, jako je Volkswagen Užitkové vozy. S novým modelem Cargo e-Bike koncipovaným pro přepravu na posledním úseku logistického řetězce chce podle svých slov přispět ke snižování emisí a změnit podobu dopravy ve velkoměstech. Výhodou nákladního jízdního kola je také skutečnost, že může být používáno prakticky kdekoli, aniž by jezdec musel mít řidičské oprávnění nebo provozovatel musel platit pojištění.

Cargo e-Bike je nákladní jízdní kolo, doplněné o elektromotor uložený uprostřed, který při šlapání podporuje jezdce výkonem 250 wattů až do rychlosti jízdy 25 km/h. Elektromotor kola je napájen lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 500 Wh, dojezd činí až sto kilometrů. Kinematika přední nápravy zaručuje zachování horizontální polohy a stability přepravovaného nákladu, a to i v zatáčkách. Systém vyrovnávání náklonu je inovací v segmentu nákladních jízdních kol. Výroba modelu Cargo e-Bike by měla začít v hannoverském závodu Volkswagen Užitkové vozy v nejbližší době.

Související