Kritik digitálních služeb Tristan Harris tento týden vystoupil na konferenci v kalifornském San Francisku, kde opět nastínil své obavy o budoucnost lidstva omámené současným on-line opojením. Harris, který dříve pracoval jako programátor a odborník na etické otázky v Googlu, vyzval technologické firmy, aby popřely samy sebe.

"S tím, jak stále vylepšujeme stroje, postupně kazíme lidstvo," prohlásil tento týden v San Francisku na konferenci Humanita: nová technologická agenda zhruba pro 300 odborníků na technologie, závislosti spojené s internetem, politology a zástupce filantropických nadací. "Musíme přestat tvořit velmi sofistikované technologie a sofistikovaně se věnovat zkoumání lidského chování," uvedl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Miroslav Umlauf 27.04.2019 17:49
Esej stoji za precteni. Nejsou to ale jen digitalni media co vyuzivaji vlastnosti naseho mozku k nevyzadanemu ziskani pozornosti, ale i ta tradicni, jako treba stovky billboardu na jedne ulici. I kdyz se preneseme pres to, ze hyzdi mesta a rekneme si, ze nas nezajimaji, stejne nas nakonec ovlivnuji a vlastni vuli tomu nemuzeme zabranit. Krasne o tomto chovani naseho mozku napsal Daniel Kahneman, Mysleni rychle a pomale.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru