Logistická firma Zásilkovna začne od středy nabízet doručování zásilek mezi fyzickými osobami. Bude tak konkurovat České poště a dalším kurýrním službám. Dosud firma poskytovala logistické služby pro internetové obchody. Nová služba nazvaná Mezi námi bude v první fázi využívat síť podacích a výdejních míst Zásilkovny a bude jí možné ovládat přes mobilní aplikaci. Cena začíná na 65 korunách. Letos firma plánuje prostřednictvím služby doručit milion zásilek. Zástupci Zásilkovny to uvedli na úterní tiskové konferenci.

Do mobilního telefonu si zákazník stáhne aplikaci Zásilkovna a zadá své registrační údaje, kterými jsou jméno, telefon a e-mail. Údaje zadá pouze jednou, každou další zásilku si aplikace pamatuje. Při odesílání konkrétní zásilky vyplní údaje o adresátovi, vybere cílové výdejní místo, zvolí dodatečné služby, například dobírku, a zaplatí platební kartou online.

"Zásilka je tímto zaevidována v systému a zákazníkovi se zobrazí identifikační heslo zásilky. Pak už jen stačí zabalit, donést na libovolné podací místo a sdělit obsluze identifikační heslo. Obsluha nalepí na zásilku štítek a od zákazníka si ji převezme," uvedli zástupci firmy.

Doba pro doručení zásilky je obvykle jeden až dva dny. V první vlně Zásilkovna nabídne doručování zásilek na svá výdejní místa, kterých je k dnešnímu dni více než 1800 a do konce letošního roku jich bude kolem 3000. Ve druhé vlně bude firma doručovat zásilky až do domu k adresátovi.

Cena pro doručení zásilky mezi fyzickými osobami začíná na 65 korunách do maximálního rozměru 50 cm u nejdelší strany, přičemž součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout 120 cm a hmotnost čtyři kg. Pokud si zákazník v aplikaci zvolí dobírku, zaplatí 19 korun. Každá zásilka má automaticky hodnotu 300 korun, ale zákazník si může zvolit hodnotu vyšší. Zde je pak připočítáváno 50 haléřů za každých 100 korun navíc.

Největšími hráči na doručovatelském trhu jsou v současnosti v tuzemsku Česká pošta, PPL a dále DPD, GLS či Geis. Například u České pošty vyjde doručení nejmenší zásilky na pobočku (Balík Na poštu) 109 korun a přímo k adresátovi (Balík Do ruky) pak 129 korun.

Počet výdejen zboží zakoupeného v českých e-shopech loni přesáhl 9600, což je meziroční nárůst o téměř sedm procent. Největší počet výdejen má právě Zásilkovna, kurýrní služba PPL má 1350 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop a Uloženka přes 500 míst. Česká pošta, která má 3200 poboček, zvýšila v minulém roce počet svých automatických výdejen Balíkovna zhruba o 100 na celkových 170.

Související

Zásilkovna je součástí skupiny Packeta. V loňském roce se obrat zvýšil o 70 procent na 790 milionů korun. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionu přepravených zásilek. Skupina bude také pokračovat v upevňování svých pozic na zahraničních trzích a v expanzi do dalších zemí. Nyní působí v 15 státech, do konce letošního června chce být ve všech zemích Evropské unie.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru