Sektorové daně jsou vždy ošidné, ale pokud jde o daň digitální, nelze proti ní mnoho namítat. Ať už návrh na její zavedení poměřujeme principiálně, mezinárodně, nebo čistě pragmaticky, vždy převažují argumenty pro.
Pokud jde o principy: V Česku v současné době fungují v podstatě dva druhy firem. Jedny platí devatenáctiprocentní daň ze zisku. Jiné ale neplatí − zcela legálně − v podstatě nic. Jde mimo jiné o globální technologické společnosti typu Google. Zatímco Seznam v Česku odvedl za rok 2017 daň 240 milionů korun, Google zaplatil jen 8,2 milionu korun. Jde přitom o společnosti s obdobným tržním podílem a podobnou výší tržeb. To není v pořádku.
Co se dočtete dál
- Které evropské státy zavádějí digitální daň? A proč je krok vlády správný a pragmatický?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi