Známá persona tuzemské e-commerce scény Martin Kasa nedá bez sportu ani ránu. Minulé pondělí jsme se potkali na beachvolejbalových kurtech v Praze na Ládví. Dva dny před tím běžel pražský půlmaraton, hned v úterý se chystal na večerní fotbálek. "Když pár dnů nic kolem sportu nedělám, začnu být nervózní a vymýšlím, jestli si nejít aspoň zaběhat," říká Kasa, další aktér videoseriálu HN a Aktuálně.cz Endorfiny. 

Volejbal, ten šestkový, kdysi Kasa hrál za Čelákovice nebo pražský Meteor, nejvýš na úrovni krajského přeboru. Kvalita vyšší než u rekreačních hráčů, byť Kasa už se prezentuje pouze jako hobbík vidí, je znát.

Kromě sportu, rodiny a tří dětí je teď Kasa plně ponořený do rozvoje e-shopu s léky, doplňky stravy, vším, co se dá schovat pod kolonku zdravý životní styl. Za první čtvrtletí letošního roku obrat e-shopu překonal půl miliardy korun a za celý rok by měl přesáhnout dvě miliardy. 

Nejspíš tak přeroste dřívější e-shop, který stejně jako teď Pilulku Martin Kasa rozvíjel spolu se svým starším bratrem Petrem. Internetový obchod Kasa, tehdy zhruba s dvoumiliardovým obratem, bratři v roce 2010 prodali. E-shop dál nese jejich jméno, značku ale dnes vlastní skupina HP Tronic.

Část z odhadem až několika set milionů korun, které prodejem získali, pak Martin investoval do řady start-upů. Do Ticketonu na prodej vstupenek na kulturní a sportovní akce, do Bazarobotu, což je služba na odvoz nepotřebných věcí, nebo do Balíkobotu, který srovnává nabídky přepravních služeb.

Hlavní pro oba bratry je nyní Pilulka. "Léky dělají čtvrtinu tržeb, další výrobky v kategorii matka a dítě, výživové doplňky nebo v kategorii kosmetika jsou významnější částí celého obchodu. Celkem máme v nabídce 30 tisíc položek," popisuje Kasa.  

Pilulka je pro bratry Kasovy On-line byznys 2.0. To, co se naučili v Kase, používají v Pilulce a k tomu přirozeně přibylo něco nového. "S Kasou jsme byli technologicky a provozně na špičce, ale stránka finanční nebyla na adekvátní úrovni. Chyběl nám finanční ředitel a nám jako majitelům finanční rozhled," poznamenává Kasa. "To je ale problém obecně internetových obchodů. Neřeší finance, řeší provoz, zákazníky, marketing a finance jsou mnohdy na posledním místě, ale ony jsou na prvním místě," upozorňuje. 

Související